İSTANBUL (İGFA) – İstanbul’da toplu ulaşımında en büyük rol metrobüs sınırına düşüyor. Beylikdüzü’nden Kadıköy’e kadar 52 kilometrelik çizgiyle 2 kıtayı birbirine bağlayan metrobüs; günde yaklaşık 1 milyon yolcu taşıyor. Metrobüs sınırındaki bu yoğunluğu rahatlatmak için bir dizi yatırımlar yapan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, yüzde 100 elektrikli metrobüslerin test sürüşlerine başlıyor.
Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki İETT ve Metro İstanbul işbirliği ile hayata geçen elektrikli metrobüsler son teknolojiye sahip olması ve yakıt tasarrufu ile dikkat çekiyor.
Yüzde 100 elektrikli metrobüsler için bilgi veren İETT Genel Müdürü İrfan Demet, “Bu araç hareket yapmaya gerek kalmaksızın çift istikametli sürüş imkanı sağlıyor. Aracın hem önünde hem de gerisinde şoför kabini mevcut. Tam şarj ile 80 km menzile sahip. 20 dakikalık şarj ile 50 km gidebiliyor. 4 vagonlu, 420 yolcu kapasiteli. Bu kapasite son derece kıymetli zira bundan evvelki araçlarda 150 yolcu taşınırken, son periyotta alınan 280 kişilik araçlarla yolcular taşınıyordu. Artık bu araçla yolcu kapasitesi 420’ye çıkacak” dedi.
Elektrikli metrobüsün büsbütün sessiz çalıştığına dikkat çeken Demet, böylelikle gürültü kirliliğinde önüne geçileceğini vurguladı. Demet, “Yeni jenerasyon elektrikli metrobüsler 100 bin kilometrede 2.5 milyon lira yakıt tasarrufu sağlıyor. Yani dizel araçlara kıyasla yüzde 60 yakıt tasarrufu sağlıyor. Yılda 300 ton karbondioksit salınımını engelliyor. Bu sayı İstanbul’a yılda 8 bin ağaç dikmeye muadil bir sayı. Metrobüs sınırında yalnızca 1 günde 250 bin km yol yapıldığı göz önüne alındığında İstanbul için çok değerli bir yakıt tasarrufu elde edilecek. Daha çevreci bir İstanbul için de değerli bir katkı sağlayacak” diye konuştu.